برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1402/11/25 - 10:41
  • - تعداد بازدید: 79
  • - تعداد بازدیدکننده: 75
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارس مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو

مصاحبه رادیویی دکتر محمد دلیرراد معاون غذا و دارو در برنامه زنده سلام یاشایش

صبح روزدوشنبه 23بهمن‌ماه سال جاری دکتر محمد دلیرراد معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در برنامه زنده رادیویی سلام یاشایش حضور پیداکرده و در خصوص وظایف نظارتی و عملکرد این معاونت از ابتدای سال تاکنون گفتگو کرد:

به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:

دکتر محمد دلیرراد  معاون غذا و دارو در یک مصاحبه رادیویی زنده در برنامه سلام یاشایش گفت: وظیفه اصلی معاونت غذا دارو نظارت بر فرآورده‌های سلامت‌محور شامل انواع محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی دارو مواد تحت کنترل، شیر خشک، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی است.

 نظارت بر فرآورده‌های خام کشاورزی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی مانند شیر و گوشت بر عهده اداره کل دامپزشکی هست.

همچنین معاونت غذا و دارو نقش نظارت بر کارخانه‌های تولیدی، شرکت‌های پخش دارویی، داروخانه‌ها، اصناف فروش تجهیزات، عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی را عهده‌دار است.

 وی در ادامه بیان کرد: از 500 واحد تحت پوشش در سطح استان از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲ هزار بازرسی توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو صورت گرفته است همچنین از بیستم مهرماه سال جاری، طرح اصلاح سیاست‌های ارزی شیر خشک از سوی سازمان غذا و دارو به کلیه معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور ابلاغ شد که خوشبختانه داروخانه‌های این استان رتبه اول کشوری در بحث اصالت‌سنجی را دارا شدند.

تلفن 190 سامانه تلفنی رایگانی است که کارشناسان و متخصصان حوزه دارو همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح لغایت 20 عصر آماده پاسخگویی به سؤالات هم‌میهنان عزیز در زمینه کمبودهای دارویی، نحوه مصرف داروها، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، تداخلات دارویی، نحوه نگهداری داروها، انواع مسمومیت‌های دارویی و شیمیایی و رسیدگی به شکایات احتمالی (از داروخانه‌ها، عرضه‌کنندگان تجهیزات پزشکی، عطاری‌ها و فروشندگان اقلام آرایشی بهداشتی) می‌باشند. سامانه اطلاع‌رسانی دارو و سموم ۱۹۰ از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۵ هزار بار تلفن آن به صدا درآمده است.

معاونت غذا و دارو از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای تهیه انواع دارو، لوازم و ملزومات مصرفی پزشکی اختصاص داده است که این اقلام در بیمارستان‌های دانشگاهی توزیع و نظارت‌های لازم بر اسناد خرید آن‌ها به‌طور کامل انجام‌شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بحث پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا بیش از ۱۱ هزار بازدید از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته که ۲۱ مورد آن منجر به کشف اقلام قاچاق به ارزش ریالی بیش از ۹۰ میلیارد ریال گردیده است.

 دکتر دلیرراد در پایان ضمن اشاره به عملکردهای شاخص این معاونت گفت: اولین کنگره ایمنی غذا دارو در 26 و 27 مهرماه سال جاری با مشارکت و همکاری دو دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه ارومیه به‌صورت بسیار باشکوه برگزار شد همچنین در آذرماه امسال اولین نمایشگاه تخصصی لوازم آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی در ارومیه برگزار و از اولین آلبوم توانمندی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تجهیزات پزشکی در استان با حضور سایت سازمان غذا و دارو و هیئت همراه رونمایی شد خوشبختانه استان آذربایجان غربی یکی از قطب های اصلی در تولید تجهیزات پزشکی است و شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان زیادی را در قلب خود دارد.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 2558
کلمات کلیدی
الناز خدادادی
خبرنگار

الناز خدادادی

تنظیمات قالب