برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1403/02/16 - 09:40
  • - تعداد بازدید: 98
  • - تعداد بازدیدکننده: 97
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو

حضور دکتر میر وحید علوی در برنامه زنده رادیویی ایستهلر

وضعیت داروهای تولید داخل خوب بوده و در برخی اقلام دارویی خاص وارداتی که مشابه داخلی ندارند دچار کمبود هستیم.

به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:

صبح روز یکشنبه دکتر میر وحید علوی سرپرست اداره فنی و نظارت بر دارو معاونت غذا و دارو در برنامه زنده رادیویی ایستهلر حضورداشته و به سؤالات مردم در خصوص کمبودهای دارویی و قیمت‌گذاری دارو پاسخ دادند.

به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:

دکتر میر وحید علوی سرپرست اداره فنی و نظارت بر دارو معاونت غذا و دارو گفت: وضعیت دارو در خصوص تولید داروهای داخلی خوب بوده و برخی از اقلام خاص دارویی وارداتی که مشابه داخلی ندارند دچار کمبود می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: واردات اقلام دارویی از طرف سازمان غذا و دارو برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شده سپس این اقلام از طریق شرکت‌های واردکننده و تحت نظارت سازمان غذا و دارو وارد کشور می‌شود اقلام دارویی خاص از سوی سازمان غذا و دارو با پلن‌های مشخص برای هر استان سهمیه‌بندی شده و در داروخانه‌های خاص عرضه می‌شوند.

دکتر میر وحید علوی افزود: برای مشاهده لیست داروخانه‌های خاص می‌توانید با مراجعه به سایت معاونت غذا و دارو و یا تماس با سامانه تلفنی رایگان ۱۹۰ اطلاعات لازم را کسب نمایید.

این مقام مسئول در پایان در خصوص قیمت اقلام دارویی تأکید کرد: ملاک قیمت دارو قیمت روی جلد نیست بلکه قیمت مصوب و اعلامی از طرف سازمان غذا و دارو است و مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا دارو قیمت حقیقی دارو را بداند علت این امر به دلیل مشکلات ارزی و تامین مواد اولیه تغییر قیمت آن‌ها می‌باشد اما قیمت اقلام آرایشی و بهداشتی قیمت درج‌شده بر روی کالاست.

 از همشهریان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی بابیان دقیق مصادیق با شماره 190 تماس گرفته و موضوع را جهت بررسی هرچه سریع‌تر به کارشناسان این معاونت اطلاع دهند.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 5637
کلمات کلیدی
الناز خدادادی
خبرنگار

الناز خدادادی

تنظیمات قالب