برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1402/12/01 - 08:15
  • - تعداد بازدید: 169
  • - تعداد بازدیدکننده: 163
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
ّبه گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو

کشف و ضبط 21 قلم مکمل ورزشی قاچاق و غیر مجاز از باشگاه‌های ورزشی سطح شهر

با توجه به افزایش رغبت جوانان و نوجوانان به مصرف انواع مکمل‌های ورزشی و حضور افراد سودجو جهت کسب درآمدهای زیاد توجه به موضوع چگونگی و تأمین انواع مکمل‌ها امری بسیار جدی و مهم به نظر رسید و صبح روز دوشنبه 30 بهمن‌ماه سال جاری با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو ، کارشناسان معاونت بهداشتی، معاونت درمان، دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان اداره ورزش و جوانان از باشگاه‌های سطح شهر بازرسی به عمل آمد و 21 قلم مکمل ورزشی قاچاق و غیر مجاز به ارزش 72 میلیون تومان کشف و ضبط گردید.

به گزارش خدادادی مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:

 

مهندس فرهود اشرفی کارشناس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو گفت:

با توجه به افزایش رغبت جوانان و نوجوانان به مصرف انواع مکمل‌های ورزشی و حضور افراد سودجو جهت کسب درامدهای زیاد توجه به موضوع چگونگی و تأمین انواع مکمل‌ها امری بسیار جدی و مهم به نظر می‌رسد. در همین راستا سازمان غذا و دارو و به‌تبع آن معاونت غذا و دارو در جهت انجام وظایف قانونی خود با حضور همکاران معاونت بهداشتی از باشگاه‌های ورزشی سطح شهر بازدید کرده و آن‌ها را زیر ذره‌بین نظارتی خود قراردادند.

اشرفی در ادامه تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه انواع داروها و مکمل‌ها می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری مانند نارسایی کلیوی کبدی، خطر بروز سکته‌ها قلبی و مغزی و حتی مرگ را برای شخص مصرف‌کننده با خود به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد هدف از ورزش، حفظ تندرستی، سلامتی و شادابی است نه اینکه دچار عوارض سوء شویم  ما می‌توانیم بااطلاع رسانی صحیح  افراد را از عارضه‌های جدی  سوءمصرف داروهای نیروزا نجات دهیم.

 تبلیغات سوء و عکس‌های گمراه‌کننده انواع مکمل‌های غیرمجاز آسیب پنهان اجتماعی و فرهنگی را به همراه می‌آورد و تنها شبکه رسمی و قانونی استفاده از انواع داروها و مکمل‌ها داروخانه است نه باشگاه‌های ورزشی

در این بازرسی 21 قلم کالا شامل انواع پودر و مکمل‌های پروتئینی غیرمجاز و قاچاق به ارزش 72 میلیون تومان کشف و ضبط و متخلفین جهت صدور حکم قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 2765
کلمات کلیدی
الناز خدادادی
خبرنگار

الناز خدادادی

تنظیمات قالب