برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1403/04/17 - 10:41
  • - تعداد بازدید: 29
  • - تعداد بازدیدکننده: 29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:

کشف بیش از 3000 قلم کالای غیرمجاز از عطاری های سطح شهر

مهندس فرزاد صیادی فر رئیس اداره فرآورده های طبیعی ،سنتی و مکمل از کشف و ضبط بیش از 3000قلم کالای غیر مجاز در خرداد ماه سال جاری از عطاری های سطح شهر خبر داد.

به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:

مهندس فرزاد صیادی فر رئیس اداره فرآورده های طبیعی ،سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی در خصوص عملکرد کارشناسان این حوزه نظارتی در خرداد ماه سال جاری گفت: بازرسی از واحدهای تولید، توزیع و سطح عرضه فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی از وظایف ذاتی کارشناسان این حوزه نظارتی بوده که در این راستا 81 مورد بازرسی از مراکز تحت پوشش شامل عطاری ها،داروخانه ها،شرکت های توزیع کننده، باشگا ههای ورزشی در خرداد ماه سال جاری صورت گرفته است.

صیادی فر در ادامه بیان کرد: در طول بازرسی های انجام شده از عطاری های سطح شهر تعداد 3069 قلم کالای غیر مجاز به ارزش ریالی بیش از 11 میلیون تومان شامل انواع داروهای دست ساز، قرص ، کپسول و داروهای قاچاق کشف و ضبط گردید و متخلفین جهت برخوردهای قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد : همشهریان عزیز باید بدانند و آگاه باشند اگر تمایل به دریافت درمان طب سنتی دارند حتماً باید به متخصصین طب سنتی مراجعه نموده و سپس اقدام به تهیه گیاهان دارویی از عطاری‌ها نمایند چرا که عطاری ها به هیچ عنوان مجاز به فروش قرص و یا کپسول نیستند و داروخانه تنها محل عرضه دارو ست.

لذا از کلیه همشهریان عزیز خواهشمندیم از تهیه داروهای گیاهی در هر شکلی (کپسول ،قرص و یا پودر) از عطاری‌ها به جد خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف احتمالی را با شماره تلفن‌های 32772023-24 اطلاع داده تا کارشناسان این معاونت در اسرع وقت اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 7677
کلمات کلیدی
الناز خدادادی
خبرنگار

الناز خدادادی

تنظیمات قالب