برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1402/11/18 - 14:24
  • - تعداد بازدید: 90
  • - تعداد بازدیدکننده: 85
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارس مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو

حضور دانش آموزان در معاونت غذا و دارو و تأکید بر مصرف شیر

با توجه به آغاز پویش ملی طرح تغذیه سالم با مصرف شیر و محصولات لبنی تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس سطح شهر در سالن آمفی‌تئاتر معاونت غذا و دارو حضور پیدا کردند.

به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:

صبح روز سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال جاری به جهت تأکید بر اهمیت مصرف شیر و محصولات لبنی تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس سطح شهر در سالن آمفی‌تئاتر حضور یافتند.

در این مراسم دکتر آقاخان خیری متخصص بهداشت مواد غذایی و کارشناس مواد خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو به تعریف شیر به‌عنوان یک ماده غذایی ارزشمند پرداخت و گفت:

به دلیل نیاز بالای روزانه بدن به کلسیم، فرآورده‌های لبنی غنی‌ترین منبع کلسیم هستند بنابراین خوردن روزانه 2-3 لیوان شیر همواره توصیه می‌شود.

خیری در ادامه تأکید کرد: بیماری تب مالت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام است. مصرف شیر غیرپاستوریزه، گوشت خام یا نیمه‌خام، سرشیر، پنیر تازه، بستنی سنتی می‌تواند باعث ابتلا به این بیماری شود

وی همچنین تصریح کرد: در صورت امکان از خرید محصولات لبنی سنتی خودداری نموده و از محصولات لبنی صنعتی که دارای تاریخ تولید و انقضا و مشخصات نه‌گانه مندرج بر روی لیبل و آرم سازمان غذا و دارو و تحت نظارت کارشناسان معاونت غذا و دارو موردبررسی و پایش قرار می‌گیرند مصرف نمایند.

در پایان دانش اموزان با شیر مورد پذیرایی قرار گرفتند.

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 2405
کلمات کلیدی
الناز خدادادی
خبرنگار

الناز خدادادی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب