برای جستجو عبارت موردنظر خود را وارد کنید
  • 1403/05/03 - 12:23
  • - تعداد بازدید: 98
  • - تعداد بازدیدکننده: 96
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:

برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص پیشگیری از بیماری تب دانگی

دکتر عباسیان خبر از شیوع بیماری تب دانگی در کشور های همسایه ایران داد پس زنگ های خطر باید به صدا در آید.

به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:

صبح روز سه شنبه 2 مرداد ماه سال جاری کارگاه آموزشی راه کارهای پیشگیری از تب دانگی با حضور مسئولین فنی واحد های تولیدی استان در محل سالن آمفی تئاتر معاونت غذا و دارو و با حضور کارشناس امور بیکاری های مرکز بهداشت سرکار خانم دکتر فیروزیان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر هادی عباسیان سرپرست معاونت غذا و دارو به ضرورت توجه به بیماری و راه کارهای پیشگیری از آن پرداخت و گفت: بیش از 50 % جمعیت دنیا در معرض خطر ابتلا به این بیماریها هستند متاسفانه بروز جهانی بیماری دانگی در جهان در حال افزایش است که اقدامات پیشگیرانه خود گامی مهم در کنترل و پیشگیری از آن است. تب دانگی در کشور های همسایه ایران مشاهده و شیوع یافته پس زنگ های خطر باید به صدا درآیند. اقدامات آموزشی و افزایش آگاهی در خصوص این بیماری می تواند راهی مهم در کاهش خطرات ابتلا گردد.

در ادامه این کارگاه آموزشی سرکار خانم دکتر فیروزیان کارشناس امور بیماری های مرکز بهداشت مطالبی آموزشی خود را در قالب پاورپوینت به حاضرین در این جلسه ارائه دادند.

وی در این کارگاه آموزش توجه هر چه بیشتر به اهمیت موضوع را از سوی حاضرین خواست و ضمن اشاره به راه های جلوگیری از لارو ریزی این پشه مهاجم تصریح نمود: محل اصلی زیست این پشه ظروف محتوی آب ساخته شده توسط دست انسان در داخل یا اطراف اماکن مسکونی است لذا به محیط اطراف خود توجه داشته باشید و از انباشت آب به خصوص در داخل لاستیک های ماشین که این پشه علاقه خاصی به آن دارد جلوگیری نمایید .

فیروزیان در خصوص راه های ورود ناقل به کشور بیان کرد: مسافرت های بین المللی و تجارت کالا بویژه لاستیک و گیاه لاکی بامبو از عوامل مهم به حساب می آیند که در حال حاضر ورود گیاه بامبو به داخل کشور ممنوع اعلام شده است و برای لاستیک های وارداتی نیز تدابیری همچون نگهداری در فضای های سربسته اعمال شده است.

این جلسه آموزشی با طرح سوالاتی و پاسخ به آنها به پایان رسید.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 8142
کلمات کلیدی
الناز خدادادی
خبرنگار

الناز خدادادی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب