English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: شنبه ١٣ خرداد ١٤٠٢


  چاپ        ارسال به دوست

به گزارش خدادادی مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو

کار رسانه سلامت هوشمند سازی مخاطبان و تلاش در جهت تغییر رفتار شهروندان در حوزه سلامت است

 

به گزارش مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:

دکتر نادر آقاخانی مسئول  تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این رابطه تصریح نمود: کار رسانه سلامت بحث هوشمند سازی مخاطبان و تلاش در تغییر رفتار شهروندان در حوزه سلامت است که به ارتقاء سواد سلامت، ایجاد انگیزه و مهارت‌های موردنیاز برای کاهش خطرات، تغییر یا تقویت نگرش‌های حوزه سلامت، افزایش تقاضا و خدمات بهداشتی و سلامت مناسب کمک ‌کند.
 در سطح اجتماعی، رسانه‌ها می‌توانند با توجه به مسائل افراد جامعه و مردم به‌سلامت آنان کمک کنند. برای برقراری ارتباطات لازم، سازمان‌های سلامت‌محور باید از نحوه آگاه‌سازی افراد نسبت به امور و مباحث مربوط به‌سلامت و تأثیرگذاری بر آنان یا ایجاد انگیزه نسبت به تغییر رفتار سلامت و پذیرش رفتار سلامت جدید مطلع باشند.

وی متذکر گردید که یک پیام سلامت مناسب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

ـ مخاطبان به‌راحتی بتوانند به پیام سلامت دسترسی پیدا کنند.

ـ محتوای پیام سلامت باید معتبر، قابل‌اعتماد و مبتنی بر شواهد علمی و پزشکی و به‌دوراز هرگونه خطا، قضاوت یا تفسیر شخصی باشد.

ـ پیام سلامت باید هر دو وجه خطرات و فواید موضوعات مربوط به‌سلامت را به‌طور شفاف بازگو نماید.

ـ در فرایند طراحی، ارزیابی و اجرای پیام سلامت برای یک جمعیت خاص از جامعه ویژگی‌های قومیتی، نژادی، زبانی، سطح تحصیلات و توانایی‌ها و ناتوانی آن جمعیت باید درنظر گرفته شود.

ـ ارسال و دسترسی به پیام سلامت باید قابلیت تکرار داشته باشد.

ـ هرزمانی که مخاطبان پذیرای پیام سلامت باشند یا نیاز به پیام سلامت داشته باشند، پیام سلامت باید آماده باشد.

ـ پیام سلامت با زبان مبهم طراحی نشده باشد تا درک آن برای مخاطبان خاص آسان باشد.

 

 


١٢:٤٢ - چهارشنبه ٢٠ ارديبهشت ١٤٠٢    /    شماره : ٥٢٨٠٥    /    تعداد نمایش : ٢٧



خروج