English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: شنبه ١١ آذر ١٤٠٢


  چاپ        ارسال به دوست

به گزارش خدادادی مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو

چگونه شکایات احتمالی خود را به گوش کارشناسان معاونت غذا و دارو برسانیم؟

به گزارش خدادادی مسئول روابط عمومی معاونت غذا و دارو:


دکتر محمد دلیرراد، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، بیان کرد: با استفاده از سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت سازمان غذا و دارو (TTAC) و برنامه (اپلیکیشن) موبایل آن عموم شهروندان می‌توانند به راحتی بارکد اقلام دارویی و لوازم‌ آرایشی و بهداشتی قابل اسکن کرده و بررسی کنند که آیا کالا اصل می‌باشد یا تقلبی؟علاوه بر این با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان داروهای کمیاب را یافته و فهرست داروخانه‌های معتبر را هم مشاهده نمود.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تصریح کرد: هم‌وطنان عزیز ممکن است در حین خرید دارو و فرآورده‌های دارویی با مشکلات احتمالی همچون وجود عدم وجود یا مشکل در برچسب اصالت کالا، پایین بودن کیفیت دارو، بسته‌بندی نامناسب، تبلیغ کالای غیرمجاز، فروش فرآورده تاریخ گذشته، رفتار نامناسب فروشنده، یا فروش دارو با قیمت بالا مواجه شوند که در این موارد نیز می‌توانند شکایات خود را از راه‌های زیر به گوش کارشناسان معاونت غذا و دارو برسانند.تلفن 190 سامانه تلفنی رایگانی است که کارشناسان و متخصصان حوزه دارو همه‌روزه بجز روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح لغایت 20 عصر آماده پاسخگویی به سؤالات هم‌میهنان عزیز در زمینهٔ کمبودهای دارویی، نحوه مصرف داروها، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، تداخلات دارویی، نحوه نگهداری داروها، انواع مسمومیت‌های دارویی و شیمیایی و رسیدگی به شکایات احتمالی (از داروخانه‌ها، عرضه‌کنندگان تجهیزات پزشکی، عطاری‌ها و فروشندگان اقلام آرایشی بهداشتی) می‌باشند.

 

از شهروندان گرامی خواهشمندیم در صورت مواجهه با هرگونه کمبود دارو یا نیاز به سایر خدمات ارائه‌ شده توسط این سامانه، از ساعت 8 صبح تا 8 شب ایام غیرتعطیل با سامانه تلفنی رایگان 190 تماس حاصل فرمایند.

 

دکتر محمد دلیرراد، در پایان اظهار کرد: یکی دیگر از راه‌های ارسال شکایات احتمالی در حوزه فرآورده‌های دارویی استفاده از نرم‌افزار تیتک است که می‌توانید با نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی همراه خود و ورود به بخش گزارش‌ها و شکایات مردمی شکایات خود را در خصوص عملکرد داروخانه‌ها و یا خود فرآورده‌های دارویی ثبت کنید که بلافاصله پس از ثبت از سوی سازمان غذا و دارو کد رهگیری برای شما ارسال خواهد شد؛ که شما می‌توانید با این کد رهگیری نتیجه شکایت خود را پیگیری نمایید.


٠٨:٣٢ - سه شنبه ١٤ شهريور ١٤٠٢    /    شماره : ٥٦٠٩٤    /    تعداد نمایش : ١٣٢



خروج